Hemmagjord citrusglass

Fick som jag nämnt tidigare hem min OBH Nordica glassmaskin
i fredags och igår blev det premiär. Jag hade köpt Kesella Citrus
http://www.arla.se/Default____33357.aspx för någon vecka sedan
och visste inte riktigt vad jag skulle göra med den men så googlade
jag lite och hittade ett glassrecept med kesella i.
Recepten finns på arla.se  (citrusglass med kvarg).

Glass

2 äggulor
½ dl acaciahonung
1 ½ dl Arla Köket® vispgrädde
250 g Arla Köket Kesella® kvarg citrus

Hallon till garnering

Gör så här:
1.Vispa äggulor och honung pösigt. Vispa grädden till ett fast skum.
Blanda äggsmet, vispgrädde och kvarg.
2. Häll smeten i en form och frys minst 3 tim eller
kör den i en glassmaskin.
3. Garnera med hallon.



En frisk och god glass som jag defenitift kommer att
göra fler gånger i sommar.

// Madeleine


Kommentarer
Postat av: Anonym

jettegodglass

2013-03-22 @ 19:36:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0