Energibars

Jag tränar på gym 2-3 dagar i veckan. Och efter varje träningspass är
det viktigat att fylla på med energier inom en halvtimme efter tränings-
passet. Fyll på med vätska, snabba kolhydrater och proteiner.
När jag har tränat brukar jag äta en hemmagjord bar.

50 g Svenskt Smör från Arla
1 dl Arla® vispgrädde
1 dl ljus sirap
1 dl strösocker
100 g blandade salta nötter
70 g torkade blåbär
4 dl cornflakes
2 dl puffat ris

Gör så här:
Koka smör, grädde, sirap och socker kraftigt till en seg smet, ca 15 min.
Grovhacka nötterna och blanda med blåbär, cornflakes och puffat ris i en bunke.
Häll smeten i bunken och rör ihop snabbt. Häll ut blandningen på ett smörpapper och
platta ut ca 1 cm tjockt. Skär kakor i önskad storlek och låt kallna.

recept arla.se

En återhämtningsdryck med mjölk och jordgubbar är en
perfekt belöning efter träningen.

Vanilj- och jordgubbsmjölk
Mixa 225g frysta jordgubbar, 3 dl yoghurt vanilj, 3 dl mjölk
och 1½ msk honung.
 


// Madeleine



Kommentarer
Postat av: Anonym

Satan va onyttigt rena rama godiset!
Kapa allt utom nötterna men kapa saltet där med annars kommer musklerna aldrig fram.

Kör bra råvaror, nötter utan salt å rost, russin, linfrön, pumpakärnor, tranbär å a blåbären är bra att behålla. Bind ihop me äggvita och en skvätt honung sen blir det bra! Tipps från coatchen ;)

Svar: Tack coatchen, provar det istället.
Madeleine

2012-07-15 @ 19:16:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0