Utan mitt socker

1:a veckan utan fikabröd, godis, läsk, alkohol och skräpmat
har gått bra. Till Eurovision i lördags hade jag köpt morötter
och gurka som jag dippade medans de andra åt godis, popcorn
och drack läsk. Det svåra kom i söndags på morsdag, pappa hade
bakat en tårta (laktosfri för min skuill) så det fick bli en lite bit då.

Den största prövningen kom i går när jag hade min egna studiedag
hemma. Speciellt godis sugen vart jag eftersom det stod en godisskål
med lakrits på vardgsrumsbordet. Ok där kan jag faktist erkänna att
jag tog en bit sen ställde jag undan skålen. Men den roppar på mig
från skåpet. ;-)
Det har blivit en del kvälls promenader den gågnaveckan. Igår hittade
vi en grusväg som vi följde till dess slut 3,3 km senare hämnade vi här:



vid världens ände :) Så då var det bara att vända. Trodde jag skulle ha
lite träningsvärk i morse men icke. Ikväll kommer maken hem sent så
blir det en kvällsprom så blir det solo. Inte lika kul men borde va lika skönt.

Idag har jag beställt smörgåstårta tills jag fyller om en vecka. Dåligt kan
jag tycka men ja har sluttenta i medicinsk terminologi grekiska så jag känner
att fokus måste ligga på det och inte på matlagning :( 

// Madeleine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0