Afternoon tea på Sundbyholmsslott

I lördags blev vi bjudna på aftternoon tea på Sundbyholms slott
 av en kär bekant. Det var väldigt trevligt och gott. Men oj vilken
sockerchock kroppen fick och vad mätta vi blev.

Vi började lite lagom med tea, scones, brieost, ädelost och lite härliga
marmelader. Min favorit var hjortronmarmeladen. Ja insåg snabbt att
brieost och hjorttronmarmelad passar utmärkt ihop.
Dem hade även ett litet urval av canapéer. En med pumpernickel och
färskost, en med ett ljust bröd och vildsvin med hortronmarmelad
och en med små canapée skal med skaldjursfyllning.



Efter detta gick vi med stor glädje in på efterrättsbordet.





Min förhoppning var att orka smaka mig igenom hela bordet men det
gick verkligen inte. Så jag plockade ut de bitar om till utseendet tilltalade
mig och hoppades på det bästa.



Allt var jätte gott men visst hitade man några favoriter.
Den lilla röda macaron var min favorit ihop med den lilla
citrontrattletten.



Jag kan verkligen rekomendera detta för den som är en riktig 
efterrättmänniska. För mer info gå in och kolla på : 
http://www.sundbyholms-slott.se/afternoon-tea/

// Madeleine 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0