Årets första grillning

Idag städade vi bort vintern från altanen och plockade fram grillarna.



Vi passade på att bjuda in ett par vänner och min mans föräldrar.
Jag passade på att slänga in några favoriter på första grillningen för
att få riktigt känn inför sommaren. Som vanligt blev det mängder med
mat över, så jag fick till ett par matlådor.



Mina favoriter ses längst ner på tallriken. Haricoverts inlindade men bacon.
så himla gott och enkelt. På tallriken finns även coleslaw, fläskfilé, Halloumii
och champinjoner.

I min coleslaw har jag följande: vitkål, 1 röd lök, 1 morot, creme fraiche, majonäs,
fransk senap, salt och peppar.  Jag brukar göra den dagen innan så den får dra
lite.

 


Denna söta oljelampa ärvde jag efter min mormor och den brukar vi
alltid tända när vi sitter på altanen. På somrarna brukar vi spela
yatzy till solen gått ner för länge sen och då är denna lilla lampa
perfekt. Den ger ett så behagligt sken.

// Madeleine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0