Mormor

För en kort tid sedan gick min mormor bort efter en tids sjukdom.
Varje gång jag besökte henne hamnade jag alltid framför hennes
bokhylla. den var fylld med gammla dammiga böcker som sällan
eller aldrig lästes eller bläddrades i, förut om av mig.
Det var böcker med husmorstips till gamla uppslagsverk. 
Böcker ( gärna gamla ) har alltid facinerat mig. Och att komma hem till
mormor var lite som julafton. Jag älskar doften av gamla böcker.
Så nu när hon gick bort salmade jag på mig ett flertal av dessa böcker.

Jag kommer att redovisa lite härliga husmorstips här på bloggen för
den som vill veta lite mer om hur en riktig husmor skulle vara 1941.

// Madeleine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0