30-års kalas

Fyllde jag i går. Det var en kanondag men ganska bra väder och
förberedelser som flöt på.
Eftersom det varit mycket i skolan inför sommaren så har jag inte
haft tid att baka eller laga mat. Så jag beställde helt enkelt två
stycken large smörgåstårtor på Ica Maxi. Dem va helt ok.
Det blev en med skinka och en med skaldjur.

 

Jag bad även min pappa göra sin paradtårta. Vi kallar den marangtårta
men jag tror den heter Pinocciotårta. Han lyckades som vanligt och den
vart mycket uppskattad.



Jag fick väldigt fina presenter och bidrag. Jag fick en Elektrolux
Ergorapido dammsugare och en hallonbuske bla.

I helgen så skulle vi byta bänkskivor i köket så det de skulle passa
ihop med ön som vi byggt mitt i köket. Det gick lätt och smidigt tills
vi kom till diskbänken, där fick med oss det gamla kaklet. Visst hade
vi tänkt byta kakel men inte just nu.



Så det var bara att börja hacka bort det gamla kaklet och åka och hitta ett
nytt snyggt. Så medans jag var på dop i söndags så var maken till Bauhaus
och köpte kakel. Så i måndags kväll vid 22 tiden fogade vi det sista och oljade
in den sista bänskivan. Sen började storstädningen inför kalaset igår.



Men visst blev det bra? Så nu är det 2 kortssidor kvar där det gamla kaklet
skall bort och det nya skall dit.

Idag har jag och maken varit på tippen med lite skräp och sen hämtat upp
partytältet inför lördagen.

Det var så trevligt att solen tittade fram när vi åt
brunch på altanen.



Äggröra, bacon, bochwurst, stekta tomater, melon, yoghurt, jucie, brieost m.m.
avslutade med ett litet glas mousserande vin.

// Madeleine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0