Grönsakssådd

Idag har jag gjort klar mina odlarlådor och sått lite grönsaker.



Det blev dill och rädisor. Jag väntar lite med resten av grönsakerna tills
efter helgen då det skall komma snö och bli några minusgrader.
Men då blir det gurkor, rödbetor och ärtor.



Boyezen höll mig sällskap när jag sådde mina grönsaker.

Efter sådden blev det fika och en bra bok i solen. Blev lite röd på  de
ställen där jag hade missat att smörja in mig. Men det är ju vår
så det hör ju till.



Till kvällen slog vi på grillen och grillade lite kryddig korv, till det blev det
coleslaw och lite grönallad.

I morgon är det åter till skolbänken efter 5 veckors praktik. Ska bli
kul att träffa all tjejerna igen.

// Madeleine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0