Karré mde dijon- och grönpepparsås

Jag hittade ett recept i förra veckan i Uppslaget som kommer med
reklamen. Så jag tänkte att det måste jag ju prova så ikväll blev det
Karré med dijon- och grönpepparsås. Helt ok men jag skall nog ha ett
annat kött nästa gång som inte blir lika segt.



Karré med dijon- och grönpepparsås

4 skivor benfri fläskkarré á 125g
smör
salt och malen vitpeppar

2 msk schallotenlök, finhackad
1 msk smör
2 dl mörk oxbuljong
1 dl creme fraiche
1 msk fransk senap
1 msk soja
1 msk konserverad grönpeppar

Gör så här:

1
. Fräs lök i smör. Häll på buljong och rör ner creme fraiche
och senap. Koka ihop några minuter. Tillsätt soja och
grönpeppar.

2. Stek köttet i smör på medelvärme 3 minuter per sida .
Krydda med salt och peppar.

3. Lägg köttet i såsen, hetta upp.

//  Madeleine

PS: vill bara tips om Ramlösas nya smak hallon & björnbär.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0