Morotssoppa

I fredags var jag hem till min kära vän Anna på lunch. Hon hade gjort
en morotssoppa som va helt underbar.
Så idag till lunch försökte jag mig på sama soppa. Den vart helt
ok men inte alls lika god som Annas soppa.

Annas morotssoppa

2 morötter
3 potatisar
1 stor gul lök
grönsaksbuljong
ca 8dl vatten
2 dl grädde
salt, peppar
persilja

Gör så här:
1. Skala morötterna och potatisen och dela dem i halvstora bitar.
Klyfta löken.
2. Lägg det i en gryta och slå på vattnet. Lägg i grönsaksbuljongen.
Låt puttra ca 15 minuter så att grönsakerna blir mjuka.
3. Mixa soppan med hjälpa av en stavmixer så att en blir slät och fin.
Häll på grädden och krydda. Låt koka upp och sjud ett par minuter.
4. Servera gärna med lite knaperstekt bacon till.



// Madeleine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0