Min trädgård i februari


Jag har en trädgårdskalender som hjälper mig hålla ordning på min trädgård.
För februari månad är det dags att tänka på följande saker:

* Dags att så chili, paprika, kronärtkocka, lobelia och isop som tar
lång tid på sig gro.

* Om du satt lökar av krokus i krukor och ställt i ditt uterum eller växthus kan
du ta in dem. De slår snart ut.

*Sortera bland fröpåsarna och välj ut de sorter som ska förgros inomhus.
*Köp hem såjord.

*För att skydda vintergröna växter, särskilt nyplanterade, från att torka
ut när solen börjar skina under senvinter och tidig vår, kan man täcka
dem med skuggväv.

*Ta in grenar från vide, forsythia, körsbär, rosenkvitten och äpple. Gör ett
långt snitt på grenarna längst ner och sätt i ganska  varmt vatten.
Det kan ta någon vecka eller två innan slår ut. Blåbärsris går också bra driva.

Jag tänkte att jag skulle odla ärtor, rödbetor, rädisor, västeråsgurka och
dill. Måste bara bygga klart mina odlar lådor till våren.



// Madeleine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0