Julmarknad

I lördags besökte jag Taxinge julmarknad på Taxinge slott.



130 utställare hade letat sig dit, med allt från korv, godis, ostar, marmelader,
hemstickade mössor, handstöpta ljus och mycket mycket mer.



I år handlade jag tomatmarmelad och toastsenap från birgittasmatbod.se,
Blå-ädel från skärvångens bymejeri, rökt skinka från svartrökarna.se,
honung från Lovö honung, ett litet pepparkaksmått i form av en gris. Och så
köpte jag någonting som är väldigt gott men som tyvärr är upptagen på Rödlistan
på grund av en dramatisk minskning av beståndet. Ål. Men den
var ju redan död och rökt så jag slog till. Men för att visa mitt stöd för ålen
kommer här lite info om hur man kan hjälpa den att komma på "fötter" igen.

http://www.naturskyddsforeningen.se/stod-oss/privat/gava/al/?gclid=COTIlbzLxawCFUFBzQodvAgipQ



Jag ser fram emot nästa års julmarkand men hoppas på lite mer juligt väder.

// Madeleine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0